Onsdag 23/1

Hej mina vänner!

Sorry för dålig uppdatering sista dagarna men det har varit fullt upp från morgon till kväll för oss. Jag började på IBM i måndags, och i veckan är en s.k. träningsvecka då vi typ sitter i ett klassrum och blir undervisade i generella saker om jobbuppgiften/IBM/regler och policys etc etc. Träningsperioden ska dock pågå längre än så men från och med nästa vecka ska vi få sitta med våra kollegor och se/höra/anteckna ner vad de gör och hur de jobbar för att försöka lära och härma dem eller vad man ska säga. Lär dröja några veckor innan man får besvara sitt första kundsamtal iaf. Det känns skönt att upplärningen är relativt lång! 
 
Och det verkar vara XTREEEMT mycket att lära, en kille jag snackade med sa att det är otroligt många saker att lära sig i början, men kanske inte så värst svåra. Så det är väl bara nöta och nöta och göra lite fel och nöta ännu mer sen ska det börja ta sig! Jag kommer i alla fall sitta i "Swedish Pool" med ca 20 andra svenskar i ett enormt kontorslandskap där även andra länder har "pooler" osv. Jag kommer även bara att supporta business customers från ABB i Sverige. Hjälpa dem med IT-support av olika slag. Sitter dock på "level 1" så de problem vi ska lösa är de mest grundliga, annars vidarekopplar man kunden till en högre level om det är avancerade IT-problem de har. 
 
Trist är dock att jag blivit sjuk så i skrivande stund är jag faktiskt inte på jobbet utan hemma! Var tvungen att ringa in i morse och sjukanmäla mig, kändes ju sådär eftersom det bara är tredje dagen än :/ Kände igår morse att jag vaknade med väldigt öm hals, for ändå till jobbet men det var riktigt tufft att vara där från kl 8-16 igår för jag kände hur febern kom, hosta m.m. 
 
När jag kom hem från jobbet fanns det heller inget större utrymme för vila för vi flyttade in i en lägenhet igårkväll!!! :D 
Vi har skrivit kontrakt på en lägenhet som har två sovrum. Jag och Ingrid delar ett sovrum och ett ungt par delar det andra. Tjejen var visst från Japan och killen från Kosovo. Vi träffade dem igår och de verkar supertrevliga :) Lägenheten har ett superbra läge mitt i stan, helt okej hyra, den är väldigt fräsch jämfört med många andra osv så vi känner oss helnöjda i dagsläget :)

Febern steg iaf över natten, har legat och frusit med full mundering under täcket, så kände att det var klokast att vila en dag för att förhoppningsvis kunna åka ut till IBM imorgon igen. Ingrid vaknade även hon med ond hals idag så jag befarar att jag smittat henne :( Så vi båda ligger kvar i sängarna nu och fryser och kraxar. Men vi överlever :)
                              


Sköt om er! Kramar

Kommentarer
Postat av: Sandra

Tack för uppdateringen :D Låter väldigt skönt att du får en ordentlig upplärning i arbetet, du kommer säkerligen fixa detta galant! Tråkigt dock att du gått och blivit sjuk..:/ Men kul med lägenhet! Väntar med spänning på bilder :)) Krya på dig och hoppas Ingrid inte blir sämre! Puss

Svar: Ja jag hoppas det men nu är jag hemma andra dagen och jag vet ju att de andra nya lär sig massa viktiga saker de här dagarna jag är borta.. hoppas det går att ta igen, typ nästa vecka! Ja jag ska lägga upp fler bilder men både jag och Ingrid ser ut som vrak just nu, eller Ingrid är fortfarande söt, jag är vraket hehe... Och att vi inte fått i ordning riktigt här hemma, men det kommer snart :) Är det bra med dig då??? Vad händer i helgen? Hörde för övrigt att du skulle på crosstraining med Anna förra helgen, var det inte döjobbigt?? :O Puss!
Jenny Nilsson

2013-01-23 @ 22:12:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0