them boyz


Jag har haft min första gruppintervju idag. Har konstigt nog inte varit så nervös, är typ för trött för det haha. Dessutom var ett av mina första offer en person jag träffat många gånger förr, samt hans kompisar (skriver inte ut vem, gäller ju att vara proffessionell som forskare!) så den vetskapen lugnade mig lite. Hur som helst tycker jag det gick jättebra, killarna var jättefina och gav mig mycket material att jobba med. Smarta pojkar som får mig att inse att inte alla är insnöade utan att det verkligen finns guldkorn =) Deras framtida kvinnor kommer leva lyckliga!

Nåväl, inväntar middag här hemma i Skell och sedan ska jag ta tag i ljudfilen och börja transkribera... Jag har blivit varnad om hur tidskrävande det är - en timmes ljudinspelning kan ta från ca 3 till 20 (!) timmar att transkribera beroende på hur detaljrikt man skriver samt utmynna i upp till 20 (!) stycken A4sidor med text. Oh god, gäller att ladda med pasta för den här kvällen kan bli lång...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0