Okej, här kommer helgen...


Låt oss vrida tillbaka tiden några dagar då jag fortfarande svävade i det blå, lycklig, ja nästan euroforisk och förväntansfull över den stundande helgen. Steg upp fredagmorgon efter ca fyra timmars sömn då jag haft en inre kris över min fullständigt oförståeliga och oförlåtliga klantighet. Upptäckte i elfte timmen (natten till fredag) att flyget gick tidigare än jag trott vilket resulterade i ett bultande hjärta och en snurrande hjärna. Svårt att varva ner efter det. Svårt att somna för allt pirr i kroppen. Nåväl, fredagen kom i alla fall...

Tog mig ut till Umeå flygplats i tid och satt mig på planet i tid. Planet lyfte i tid och landade i tid. En yrvaken men glad tjej kliver ur planet på Bromma flygplats kl 10:35



Jag sätter mig på en flygbuss som går mot cityterminalen där jag ska byta buss mot Linköping. Jag imponeras än en gång av storstadens storhet - grått, dystert, och alldeles, alldeles underbart.



Väl på bussen mot Linkan agerar jag typisk norrländsk turist och fotar det som kommer i min väg. Typ ett träd


... eller gula, vackra vidder



Jag anländer till Linköpings resecentrum kvart i tre på eftermiddagen och möter där underbara systeryster =) Vi traskar hemåt för att lämna resväskan, packar en picknickkorg och beger oss sedan ner till parken. Parkhäng i några timmar med frukt och chips och rosé!





Sedan går vi hemåt efter Linköpings vackra gator



...och möts när vi kommer hem av Jesper som förvandlats till någon form av insekt



Vi förbereder tillsammans en fredagsmiddag bestående av lite räkor, såser, sallad, bröd... och ja, rosé såklart!



Vi hällde upp i jämstora glas för det gäller att vara rättvis mellan syskonen. Eller hur var det Anna? (ps, det stora glaset var mitt, redan här kunde jag misstänka att storasyster ville få mig ur balans)



Vi avnjöt den goda middagen och lagade en helt FANASTISK god citronkladdkaka med glass till som efterrätt! Åh ni skulle bara ha smakat... Tänkte styra upp en spelkväll av något slag men tröttheten tog överhand så det blev mest surr framför tv:n och lite bus på det tills att det var dags att säga godnatt.





Vaknade dagen efter till solsken. Anna stack och köpte bröd från bageriet i kvarteret medan jag tog en dusch. Njöt av gott bröd och kaffe från deras kaffemaskin. Cafévarning på den, men jag klagar inte =) Sedan begav sig Jeppe till skolan och jag och Anna ner mot stan igen. Började gå på lite affärer, shoppade väldigt lugnt, sedan köpte vi med oss sallad och gick än en gång till parken för att bara njuta. Efter ett tag gick vi tillbaka in mot staden där det var någon form av kravall. En gata från stan till universitetet (några kilometer) var avstängd för SOF - studentorkesterfestivalen. Det var orkestrar och det var vagnar med utklädda och onykra studenter.







Och här finns en lucka på närmare ett dygn där jag inte lyckats ta några bilder. Vi åkte i alla fall hem och började trixa och fixa inför middagen samtidigt som jag vi gjorde oss fräscha. Halv sju kom fyra kompisar till Anna och Jeppe över och vi grillade på deras innergård. Herregud vad gött. Kvällen fortsatte med vin och kubbspel i en rondell (!?) och mer vin och musik. Vi begav oss från Anna och Jeppe någon gång vid elva till Krille - en av kompisarna som tydligen var TVUNGEN att tömma sitt barskåp då han inte kunde frakta med sig dricka vid den kommande flytten. Jaha? Okej! Kör i vind! Ingen tänkte på att inhandla groggvirke så hos Krille blev det fort ett jäkla drag vill jag lova. Vi shottade Jäger, Vodka och Smirnoff Apple (som jag för övrigt i det tillståndet tyckte smakade 7.0a? bra Jenny). Vi dansade i hans lilla etta till gammal negerdunk och jaa. Bara levde! Sedan gick vi inåt stan för utgång men tog oss aldrig in på något ställe utan hamnade på ett grillhak för att köpa skrov. Nom nom nom. Cyklade hemåt, eller näe, jag blev skjutsad av Jeppe vilket för övrigt var färden från helvetet då han trampade för kung och fosterland och jag klamrade mig fast vid honom som om döden var nära. Lite alkoholyrsel på det och ni fattar min skräck. Kom hem och somnade in.

Söndagmorgon kom och vi mådde som vi förtjänade, dvs jag lite sämre än de andra två. Vi åt resterna av grillningen och la oss på gården utanför i solen ett tag. Satte på en film och poppade popcorn. Det blev The social network vilket var första gången för mig och den rekommenderar jag för er som inte sett den än! Jag ser på Facebook annorlunda nu än vad jag gjort tidigare...

Vi tog oss ut på en promenad innan middagen och herregud vad vackert det var. Tydligen var det inte förrän NU som jag insåg att det vore kul med en bild. Knäppte därför några stycken





Årets första mygga (!) satte sig på mitt finger och jag log. Det lär jag ju ta tillbaka under junikvällarna...



Vi kom hem och lagade en god pastamiddag. Så kom Krille och Marcus, två av de killar som varit med kvällen innan, över och såg hockeyfinalen med oss. Vi frossade i chips, godis och cola och mådde gott över det men dåligt över förlusten. Det är alltså vid denna tidpunkten ungefär som jag skrev det förförra inlägget, dvs just innan jag la mig för att sova. Hemresan gick i alla fall bra, steg upp klockan fem på morgonen och satte mig på tåget för att sedan flyga från Stockholm hit igen.

What to say, en helt underbar resa till Linköping och älskade Anna och Jeppe. Saknar dom redan och vill göra om allt igen. Man borde resa oftare, finns inget bättre!

Nu är det sängen, natti natt!

(oj det blev ett hyffsat maffigt inlägg hehe)






Kommentarer
Postat av: Anna

Älskade syster. Vi saknar dig med. Hade en superrolig helg, vad ska jag göra i helgen tänker jag nu. Ingenting känns så roligt, aja ska försöka gör det bästa av den sista tiden här nu.



Så himla roligt att läsa dina blogginlägg btw. Särskilt när du skriver om oss;)



Puss och kram från oss!

2011-05-19 @ 23:09:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0