Kraschrapport

Tänk så fort allt bara kan krascha. Sådär, från en sekund till en annan - pangbomkrasch. Nu handlar det om datorer och inte om ett hjärta (det kanske är tur?) men inte är det roligt ändå. Nej det är ett rent h-vete. Det senaste dygnet har varit ett sådant, mer eller mindre. Och källan till allt ont är givetvis.... bloggen! Så just nu har jag lite hat-kärlek till theelectricfeel.

Satt ensam igår kväll och skrev på uppsatsen. Finslipade på den innan inlämningen idag kl tolv. Lyssnade på John Mayer och bestämde mig för att blogga om detta, alltså om han, ja kanske länka en låt också. För att göra inlägget lite trevligare googlade jag på bilder på honom och hittade en som passade. Tryckte på bilden och medan den sparades poppar det upp rutor om något oidentifierat och potentiellt skadligt. Innan jag hann fatta vad som hände stängdes mina pågående rutor ned och virusprogrammet satt igång en scanning av datorn. Det enda jag såg var virusvirusvirusvirus, 82 stycken funna. Trojan Horse. I samma ögonblick märkte jag att USB-minnet fortfarande satt kvar i datorn då jag för en liten stund sen sparat uppsatsen på det (jag använder detta USB som min externa hårddisk, dvs har jag HELA min dator i detta). När jag såg att det satt i datorn och att datorn höll på att krascha slet jag ut det fort som f*n och fick panik. UPPSATSEN!!! Den måste väl vara kvar? Då gjorde jag kanske det dummaste jag gjort i mitt liv. Fast vem agerar klokt i panik... Jag testade att stoppa in USBminnet i Saras dator för att kolla att filerna är kvar. Det jag inte visste då var att detta innebar att virus som letat sig in i USBt också skulle spridas vidare till hennes dator. J.A.G.D.Ö.R. jagdörjagdörjagdörjagdör.

Ringde hit Axel mitt i natten för att hjälpa mig hantera situationen och det ENDA som lättade mig något var att jag kom på att jag hade en så när som helt uppdaterad version av uppsatsen på hotmailen. Jag la mig rödgråtig, utmattad och förstörd någon gång vid tvåtiden och vaknade vid sju imorse. Gjorde om det som jag hade skrivit på uppsatsen dagen innan men som inte var uppdaterat på dokumentet på hotmailen. Satt alltså på morgonen från åtta till 11.59 och skriver - skickade in den en minut innan deadline och jag visste att jag inte hunnit rätta den klart. Jag visste att den var ofullständig. Jag kunde med lätthet hitta språkfel och dylikt. Men what to do.
För att sammanfatta dagen har jag varit så jävla ledsen, arg, besviken och frustrerad över att detta hänt. Jag har tvingats omformatera min dator vilket betydet att den återgått till fabriksinställningar. Axel som varit min räddare i nöden under detta dygn och inte bara hjälpt mig en gång, har lyckats bränna ut de filer som fanns på USBminnet på skivor. Saras dator har scannats och rensats i den mån det gått men desvärre ser det ut som att den också kommer att måste omformateras. Fattar ni hur mycket detta suger? Fattar ni att jag hatarhatarhatar att detta har hänt? Allt på grund av en jävla bild på John Mayer. Jag ber till Gud att det kommer att lösa sig. Annars vet jag inte vad jag tar mig till....

Kommentarer
Postat av: Jeppe

Once you go mac...

2011-05-25 @ 15:06:11
Postat av: Anna

Så bra att alla filer fanns kvar. Hoppas du lär dig din läxa och slutar tanka ner skit till din dator;)



Kärlek skickas till min impulsiva, halvklantiga, ibland otänkta och galna syster över cyberrymden:)



PS Byt till Mac DS.

2011-05-25 @ 16:38:20
Postat av: jenny

sluta mobbas, men tack för kärleken!! =)



puss

2011-05-27 @ 01:43:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0