Klassfest och början på helgen

Godkväll bloggen!
Ligger i sängen och myser med datorn. Tre vackra flickor sover sött i de återstående rummen i lägenheten. Lägenheten som vi för övrigt bara har i en dryg vecka till... fan vad sorgligt ;-( Och just ja, Sandra är här, där av den tredje flickan, lyckan i det!!!! Älskar tanken av att ha henne här hos oss hela helgen. Den här veckan är typ en enda lång helg. Den började egentligen i tisdags klockan tolv på men pga datorerna har mitt hjärta varit lite brustet och mitt huvud snurrigt, ville och kunde inte leva lyckligt just då, kunde inte njuta av ledigheten. Men nu verkar det som det kommer att lösa sig så då kan man andas ut igen.
Igår hade vi klassfest. JÄVLAR vilken klassfest, en av de absolut bästa någonsin!!! Förfest på Nydala hos Elle som blev FETT lyckad =) Hon hade, med lite hjälp från några andra, pysslat ihop ett klassenquiz med 21 frågor om oss. Utslagsfrågan handlade faktiskt om mig HAHA. Frågan löd ungefär "Vad gjorde Jenny när hon ertappade en snattare för första gången på ICA Maxi?" hahahaha alltså svaret på den är inte normalt. Men vi tar det inte här ;-) Camilla blev vinnaren och hon fick äran att slå sönder en piñata som Axel och Mimmi hade byggt ihop, fylld med godis, tuggummin och ballonger. Är det kalas så är det!
Vidare blev det utgång på NH där man fick sig en cider och en nachotallrik för en femtiolapp, bland annat... Vi dansade och vi snackade och det var mycket kärlek i den stämningen. Åh så gött klassgänget är ibland =) Lite efterfest hos Jonas till att Pira somnade och vi förstod att klockan var slagen, fast än jag inte ville inse det. Vandrade hem genom Ålidhem och insöp den ljusa natten i slutet av maj. Solen hade redan gått upp. Då kan man inte annat än älska! Tog några bilder på mobilen under denna hemresa...
Axel och piñatan. (Kung kvalitet, I know)
Vackra ålidhem. Haha. Det sjuka är att jag kommer ihåg att jag var helt lyrisk när jag tog bilderna, tyckte världen var helt underbart vacker, magisk. Så härligt att gå ensam på dessa gator. Nu tycker jag det ser mest grått ut?
Okej, nu förstår jag varför allt var magiskt. Jag var nog rätt full. Är det här mitt gladaste jag? Det värsta är ändå att jag anstränger mig här. Fixerar blicken och levererar en ung, levande tjej när hon är som bäst. Klockan var i alla fall tjugo i fyra och då får man vara lite halvsömnig och se lite halvtaskigt dimmig ut.
Idag har jag mest bara slöat och njutit av att känna mig ledig, att inte känna stress. Suttit ute på balkongen i solen och ätit parisare. Tagit en lång promenad efter älven och uppskattat att gräset är grönt och att allt kan vara så jäkla kung bara man öppnar ögonen och inser det! Inser hur mycket man älskar, alla vänner och min familj som jag älskar så mycket, klassen, vädret, tiden på året, att helgen bara har börjat, att skolan snart är över, att jag mår bra, att jag själv är kung. Får man skriva så? Det tycker jag. Nämen seriöst, kan verkligen uppskatta att ha tid för mig själv då jag får filosofera ostört och bara njuta av mitt eget sällskap medan jag lyssnar på väl vald musik. Sedan blir det ännu roligare att umgås med vänner igen, att ha den där balansen. Ibland kan jag oroa mig för att ha blivit så självständig. Typisk konsekvens av för lång tid som singel? Vem skulle jag kunna tänka dela mitt liv med, dela hela mig med? Och vem skulle vilja dela sitt liv med mig och alla mina egenheter och ovanor och dåliga skämt? Svår fråga, time will tell I guess...
Sandra kom i alla fall vid middagstid så jag, hon, Sara och Therese gick till Strömpilen och köpte middag samt en jäkla massa dricka. My god, är det fest i helgen? Vi kickstartar den i alla fall med champagnefrukost (!) på Berghem imorgon klockan tio. Sen bär det, om vädret tillåter, av till ängarna vid lunch för att se på kompisar som ska spela brännboll. Ja sen vettetusan vart dagen tar oss men det kanske är det bästa av allt, att det kan sluta exakt var som helst :D
Näe, tror jag skrivit för mycket skit nu... Ska försöka sova. Kanske se lite av uppdrag granskning först. Väckarn ringer som sagt tidigt imorgon för att hinna till skol..... nej just ja, champagnen ;-) NATTI!
(PS har blivit nått cp med texten, går inte göra styckeindelningar, alltså mellanslag??? sämst.)

Kommentarer
Postat av: Flugan

//newline

2011-05-29 @ 17:35:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0