En sockerrusch mitt i allt


Det är helt sjukt hur fort man faller tillbaka till gamla vanor när man är hemma hos mamma och pappa. Direkt jag stiger innanför dörren ser jag mig inte längre som en student, eller som någons kompis, eller som snart 22, nej jag ser mig själv endast som dotter (och kanske lite storasyster också). Det innebär att jag direkt blir sådär charmigt slarvig som jag alltid varit när jag bott hemma. Kastar väskan direkt innanför dörren och glömmer att stänga skåpluckorna i köket, ja alla sånna där ovanor som mamma och pappa brukade bli galen på. Men nu gör det ingen för när man är hemma och gästspelar bara någon gång om sänder så får man så mycket kärlek att det mesta är förlåtet, huvudsaken man är hemma. Det är ju underbart :D

En annan (o)vana som jag och Ulrica brukade ha för oss var att efter skolan jämt och ständigt baka. Inga märkvärdiga bakverk eller tårtor (som en viss annan jenny sysslar med ;-) ) utan plain and simple, så länge det innehöll socker och kakao. Nästan alltid var det chokladbollar, någon gång kladdkaka och i tider av nöd blev det någon enkel chokladsmet/sås av typ kakao, socker, sirap och mjölk....eller nått.

Hur som helst kom sockersuget i vanlig ordning idag efter middagen och tiden mellan tanke och handling var inte lång. Idag blev det cornflakeskakor, och för er som missat - you gotta try this one!!!! superlätt och zuperzmazkigt.

200 gr smör
4-5 msk kakao
2 dl sirap
2 dl socker

--> smält i panna, rör om och låt koka i fyra minuter

7 dl cornflakes
3 dl cocos
2 tsk vaniljsocker

--> rör om dessa torra ingredienser i en bunke.

Häll sedan över chokladsåsen i bunken och rör om. Lägg ut muffins/bullformar på en plåt och klicka i lagom (läs mycket) smet i varje form. Låt svalna. Avnjut med rekommendation en kaka med ett glas mjölk. Och en till. Äh, en till. Vad tusan, tar en halva till... oops, äter upp den andra halvan med... somebody stop me :S





Jag och min kaka, som jag just baka
Åh nej nu kommer pappa
Han kommer på kakan nappa



Den besten tog den av mig
Gaaaah pappa jag ska döda dig



Nej förlåt pappa, klart jag inte ska
Du klarar dig den här gången, jag låter dig va
Men jag håller noga koll på antalet kakor som är kvar
Om du tar en till då jääää.... då har du räknat dina dar....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0