Övergödning


Alltså vilken fälla det är att inte träna om kvällarna. När man tränar håller man sig dels borta från kylskåpet (och ICAs godishylla) under de timmar man spenderar på IKSU, samt att man inte är sugen på skit när man kommer hem utan vill bara frossa i fiber och C-vitamin. Oj vad sjukt det där sista lät. Fast det är ju sant! När man däremot INTE tränar (pga av en satehals som spökar i veckor) så är vi ju där igen. I fällan, i träsket. Oh you trapped me there candyman, you trapped me real good. Ge mig vita baguetter med krämiga röror, ge mig godis och lite mer godis, ge mig hamburgare till middag andra dagen i rad, ge mig en hel plåt pommes till det (andra dan i rad), ge mig smörgåstårta till efterätt och varför inte en bit till? Åh, hade du chokladbollar sa du? Nämen titta, här bjuds det på geléhallon. HOPPSAN där sprack byxan. Konstigt att kläderna har krympt i tvätten, trodde jag tvättade på 40 grader...

Låt mig övergödas så det står härliga till så att jag sen kan konstatera att det är nog. Låt mig sen träna i två dagar, känna mig duktig och sakta men säkert smyga tillbaka ner i träsket, simma där några dagar och njuta av övergödningen för att sedan panikartat springa upp därifrån. Träna i två dagar, känna mig duktig och sakta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0