bury all the pictures and tell the kids that i'm okay


Bland det värsta som finns är att känna sig i obalans. Då allt känns rörigt, då magkänslan säger något men man gör något annat, då tusen saker snurrar ovanför en och man är för trött för att plocka ner en enda av dom. Då man ständigt går och tänker på vad man borde göra och medvetet väljer något annat. Då man vet vilka energislukande destruktiva vanor man har, och ändå fortsätter i samma spår. Då man känner sig missnöjd med tillvaron men är för lat eller för feg för att orka förändra. Då man går och avundas dom andra med mer energi, vackrare hår, roligare skämt eller godare matlåda. Det är fan det värsta alltså. Det är som en nedåtgående spiral och ju mer man tänker på det detso sämre mår man och desto svårare blir det att ta tag i det hela för man vet inte ens vart man ska börja och hur. Men jag vet nu. Det börjar alltid i tanken. Att vända negativ energi till positiv är inte lätt men är nyckeln till att orka förändra dagen, ja hela tillvaron. Jag tror stenhårt på tankens kraft och Law of Attraction, säg vad ni vill om det. Men tror man tillräckligt mycket så går det, oavsett vad det är man tror på. Om jag tror på mig själv så är inga hinder för höga. För att konkretisera ner detta dravvel så tror jag på mig själv att jag i detta nu, trots tröttheten, kommer att välja bort onödiga tidsfördriv (främst kopplat till slösurfing) och göra något bra av dagen. Jag tänker skriva en lista så att jag kan bocka av varje punkt jag avklarat. Då blir det roligare att vara duktig, om man fysiskt kan stryka någonting. Se det svart på vitt att man lyckats med någonting, även om det är något så banalt som att orka packa upp väskan från den gångna helgen. Det blir nog en lång lista tyvärr... nej jag menar, det blir nog en lång lista, och jag ser det som en spännande utmaning! Nu kör vi!

Kommentarer
Postat av: ankan

Som jag alltid sagt, så är du så klok min vän! :) Du är en inspirationskälla, o energiknippe, o tror jag talar för många då jag säger det, o inte bara för mig själv. Hoppas du har det bra iallafall, Jag saknar dig verkligen. Puss <3

2011-03-24 @ 01:00:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0