Yes!

Sitter i soffan och taggar för träning ikväll, har infört en tradition sedan två veckor tillbaka att först gå på bodypump och sedan simma en halvtimme ungefär. Avslutas med fördel i bastun ett tag. Ultimat måndagkväll! Dock har något besynnerligt inträffat båda måndagarna jag simmat. Två kvinnor har varit där och badat och en av dom topless! Hon ser ganska pojkflickig ut med kort hår och stora fotbollsshorts nedtill men utan överdel! Herregud alltså jag kunde inte sluta stirra. Vad är det frågan om, någon aktivist, naturist, nudist, radikal feminist eller vad?

Tänk att det kan väcka sådana starka känslor hos en, egentligen är det ju lite skruvat. Det råkar bara under historiens gång ha blivit så att kvinnobröst ska täckas men inte männens, även fast båda könens kroppar attraherar och upphetsar lika mycket... Om jag hade vuxit upp i en värld där båda könen hade kunnat gå utan överdel utan några konstigheter hade jag ju heller inte tyckt att det varit konstigt eller stötande på något sätt, som i måndags.

Sen handlar det givetvis om sammanhanget - om jag hade sett henne utan överdel på andra sidan badhusväggen, dvs i duschrummet, hade jag inte ens reagerat. Men i fel sammanhang blir det bara så fel. Sedan så är inte IKSUs simhall bevakad så därför kan hon ju fortsätta att svansa omkring med behagen fladdrandes (ja de är rätt stora också!) bäst hon vill och jag lovar att männen som befinner sig i bassängen inte kommer springa och säga till i receptionen direkt.. Uäck! 

Det återstår att se om jag får uppleva samma sak ikväll... zpenande :O


- Sådär ja, nu var ordningen återställd.

God måndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0