Paltkoma/musiktips


Jag åt en filtallrik till frukost och har suttit några timmar vid datorn, ömsom skrivit på uppsatsen, ömsom surfat runt. Jag kände att jag började bli hungrig men reflekterade inte mer över det. Min inspiration och energi till plugg sjönk allt mer och så kom jag på den brillianta idén att dra ut och springa.

Sagt och gjort: studsade upp ur soffan, in i träningsdressen och ner för trappuppgången. Rörde mig mot Carlshem, svängde ner mot Strömpilen, löpte raksträckan mot svingen, satte på en pepplåt för att orka hela svingen och så vidare förbi NUS och tillbaka till Ålidhem igen.

Kommer in i lägenheten och pustar ut, gör några armhävningar och situps bara för att toppa självförtoendet. Går mot duschen förbi en spegel och kan inte undvika att spegla mig lite extra, flexa med nyfunna muskler och ta fram det där colgate-leendet.

Nåväl, står i duschen och skrubbar mig och kommer på: helvete vad hungrig jag är! Så jag skrubbar och sköljer extra fort för att snabbt kunna svepa handduken runt mig och gå till kylen. Upptäcker att jag köpte ett trepack kroppkakor igår - vilken lycka! Sätter på plattan och maxar värmen (fort ska det gå). Dukar fram och lastar upp alla tre kroppkakor på tallriken med en redig klick smör samt hemmagjord lingonsylt. En nyöppnad liter mjölk till det. MMMM nom nom nom.

Av en händelse råkar jag titta på klockan innan jag hugger in som om jag aldrig sett mat förr.

Sex minuter (!!!!!) senare har jag tryckt i mig varenda beståndsdel av dessa härliga degklumpar. Fatet är länsat. Kroppkakorna stiger mig till huvudet och jag dvalar in i ett paltkoma utan dess like. UH! aj aj aj, dumt Jenny, väldigt dumt.

...Från en sak till en annan, tänkte tipsa om några av detta läsårs allra bästa låtar enligt mig! Listar dom härmed utan inbördes ordning:

  • Plan B - Free
  • Jeremy Messersmith - A girl, a boy, and a graveyard
  • Stolen Deer - Loveless night
  • Kings of Leon - The end
  • kanye West - Lost in the world
  • Kurt Vile - Runner Ups
  • Håkan Hellström - Saknade te havs
  • Amber Oak - As colours fade
  • Tim Berg - Bromance
  • Kent - Skisser för sommaren
  • Miike Snow - Animal
  • Academics - Åkerbärsfunk
  • Plug In Stereo - Oh Darling
... listan kan göras tio mil längre för detta år har varit så jävla bra i musikväg!! =)

Nu: uppsats.

Kommentarer
Postat av: Lennart

KUNG=) ps.Den milslånga listan tycker jag ska publiceras!!

hejdå!

hade !

bye !

adios!

aufwiederzein!

2011-04-21 @ 17:03:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0