Nu är gränsen nådd


Nånting utomjordiskt har flugit i oss (läsa Sara). Vi är inne i ett träningsil som vi aldrig ens hade vågat drömma om. För ett år sedan var det chips måndag, godis tisdag, chips och godis onsdag, popcorn torsdag, fredagsmys fredag, fest lördag, skrov söndag... i princip. Att vi skulle tillbringa flera kvällar i veckan på en spinningcykel - den tanken kunde jag skratta åt innan jag lutade mig bakåt för att kunna hälla i mig de sista smulorna i botten av chipspåsen.

Men nu...
nu...

Ni ska bara veta! Spinning och pump måndag - check. Spinning tisdag - check. Core, löpning och långpromenad onsdag - check. Spinning torsdag - check?

Godis? ah ah, no no. Naturchips? ah ah, no no. Ens lite popcorn? apapapap, nada!

Dock tog vi det hela lite för långt (bokstavligen talat) ikväll. Vi Corade till kvart i åtta och skulle sedan ut på en kortare löptur. Vi bestämde oss för att springa till stan. Sagt och gjort. När vi var framme pausade vi och tog sedan beslutet att promenera hem. VIA TEG! Detta innebar en promenad i skymning som skulle övergå till mörker, en promenad i några plusgrader som skulle övergå till nollgradigt. En promenad utan vantar, i linne, tights och en kofta. En promenad på säkert 70 minuter. Vi har överlevt och är hemma nu - stenfrusna. Sara paxade visst badkaret först. Tacka gudarna för badkar! Får se om jag hinner tina upp innan midnatt.

Näe jag undrar om gränsen är nådd. Åtminstone för ett litet tag. Överväger en svullotorsdag imorgon istället för de planerade 70 minutrarna i spinningsalen. För när jag tänker efter smakar naturchips (dill och gräslök ofc) så mycket godare än blod, svett och tårar.



Haha jag försökte hitta mitt frozen face men jag ser mest hemskt ut! (som vanligt då.......... ;-( )



En frusen själ söker kärlek. Gillar vinkvällar och långa promenader (?)



Kommentarer
Postat av: Linnea

Tack för stödet fina du! <3



Träna inte ihjäl er nu! Käka lite gott ikväll och njut :)

2011-04-14 @ 11:43:36
URL: http://liinneaberglundd.blogg.se/
Postat av: Karoline

Så duktiga ni är! Riktigt bra jobbat Jenny. Jag har inte ens disciplin att resa upp mig från soffan.

2011-04-15 @ 12:30:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0