Influensa schlimfluensa


Ringde just till sjukvårdsrådgivningen för att få - ja råd. Jag har nu haft feber i snart två dygn och den pendlar lite upp och ner men ligger oftast kring 39 grader. Jag kollade den för ett litet tag sen och då låg den på 39.9 - med andra ord är jag en levande ugn. Den vänliga damen på andra sidan linjen trodde starkt på influensa. GAAAAAAAAH men orka influensa säger jag!!!! När ska den ge sig då?

Dessutom googlade Sara upp smittorisken och den var tydligen mycket hög, dvs inte idealistiskt för kollektivet. Alltså shit jag är så varm att det i princip ryker om fingrarna i skrivande stund. I princip. Nu skulle jag ju kunna lägga upp en cam-bild för underhållningen skull men jag väljer att ha min heder i behåll. Not a beautiful face so to speak.

Måste tillägga att det kändes lite tungt när Magda tidigare idag var här och spelade Band of Horses - The Funeral. Minnen i form av suddiga bilder syntes framför mina ögon, jag såg mitt liv passera revy.
At every occasion I'll be ready for the funeraaaaaaaaaal.

Bara så att ni vet är mitt önskemål efter döden att kremeras och spridas med vinden och inte ligga i en kista.
(I och för sig lär kremeringen vara onödig då jag redan brunnit upp...)




Godnatt på er glada, friska, lyckliga vänner som har hälsan i behåll!

Kommentarer
Postat av: Rm1

Fever fever leave my heart alone

tear drops down my face

I curse the day that I was born...... :'(



2011-04-28 @ 10:13:49
Postat av: Karoline

ååh lille jenny min, hoppas du blir friskt snart. skönt att du känner dig lite bättre nu då, hoppas du inte brinner upp...



På tal om kremering, det vill jag också, klarar inte tanken av att ligga i en kista och bli uppäten av insekt och ruttna, när det är sagt, krya på dig snuppa! :)

2011-04-28 @ 12:49:48
URL: http://karolinefalch.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0