I can still recall our last summer, I still see it all


hand i hand vi vandra
pratar och skrattar med varandra
mellan ICA och konsum vi zick-zacka
går till det ena stället, sen vi backa
tar oss hem och färgar hår
i år vi leva vårt jubelår
för jesus är kommen och kvar ska han stanna
den onde där under han ska vi förbanna
tvättmaskin snurra med kläder däri
ännu en torsdag är snart förbi
låt oss fröjdas åt små stunder av lycka
och glädjs åt att vi ej stapplar fram med krycka

Jag gillar att skriva dikter. Dikterna renar mig. Ja dom helar mig. Det här var en dikt från mig. Till dig.


Update: Kan ha varit det flummigaste inlägget hittills och överväger starkt att ta bort det. Men whattheheck, i brist på annat funkar det mesta! Hejdå.

Kommentarer
Postat av: Rm1

Här får du av mig en dikt

som kan tillämpas då ditt liv känns i svikt

Jag gillar dig och ditt humör

det smittar av sig likt en ovälkommen odör

Så kör i vind och håll i hatten

- kvällen är din och du får dansa hela natten!

Imorgon kanske ångesten kommer tillbaka

men då ska jag bjuda dig på saft och kaka



Have fun tonight honey :*

2011-04-16 @ 08:35:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0